Home / tarım fiyatları / 2019 Nohut Fiyatları – Güncellendi

2019 Nohut Fiyatları – Güncellendi

Nohut Fiyatları 2019 Kullanıcı yorumlarımız

Faruk: Gaziantep elekli nohut bugün 3 tl ye satılmıştır.Tmo 3,2 tl civarı alıyor aynı nohutu

Serhat: Nohut bu yıl para eder ihracat var bu sene 40bin ton 6 7 arası eder nohut yok bu sene

Mahmut: Gaziantep Barak bölgesinde ilk hasat yapılmıştır.Tüccar 2,8 tl fiyat veriyor düşük olduğu için tmo alımını bekliyoruz haftaya başlayacak tmo gaziantep hayırlı bereketli bir yıl olur inş

Serkan: Ve beklenen açıklama geldi TMO FİYATI AÇIKLADI 3.300 hadi hayırlı olsun tahminim 3.900 dü ama gene düşük oldu Desteklemeyle beraberde 4.150 oldu
Necmi: 40 dekar nohut ektim. Hiç gübre kullanmadım.tohum biraz seyrek düşmüş. İlk suyunu verdim. Nohutun üstüne gübre kullanıyım mı ve ilaçlama yaparken hangi ilaçları kullanmamı tavsiye edersiniz.(Mantar ilacı,yaprak gübresi) şimdiden teşekkürler.

Nohutun yararları nelerdir?
Aslen Akdeniz ve Orta Doğu’da yetişen nohut, nohut olarak da bilinen nohut, dünyadaki mutfak üzerindeki etkilerini yaymıştır. Ayrıca, çeşitli potansiyel sağlık yararları ile birlikte gelirler.
En yaygın nohut türü yuvarlak ve bej görünmekle birlikte, diğer çeşitler siyah, yeşil ve kırmızı olabilir.

Fasulye, bezelye ve mercimek gibi baklagiller gibi nohutlar da lif ve protein bakımından zengindir ve birkaç önemli vitamin ve mineral içerir.

Bu makalede, nohutun besinsel bir dökümünü vereceğiz ve potansiyel sağlık yararlarını açıklayacağız.

Nohutta hızlı gerçekler:
İşte nohut ile ilgili bazı önemli noktalar. Daha fazla detay ve destekleyici bilgi ana makalede yer almaktadır.
Nohut, bazen nohut olarak da bilinir.
Akdeniz diyeti ve Orta Doğu yemeklerinde yaygın olarak yer almaktadırlar .
Bunlar iyi bir protein, karbonhidrat ve lif kaynağıdır.
En iyi sonuçları elde etmek için pişirmeden önce 8 ila 10 saat suda bekletin.
Yararları
bir kasede nohut
En yaygın nohut türü yuvarlak ve bej görünmekle birlikte, diğer çeşitleri siyah, yeşil ve kırmızı gibi renkler içerir.
Nohut, bazı olası sağlık yararları ile ilişkilendirilmiştir.

1) Diyabet

Nohut, lif bakımından özellikle yüksektir. Çalışmalar, yüksek lifli diyetleri tüketen tip 1 diyabetli kişilerin daha düşük kan glikoz seviyelerine sahip olduğunu göstermiştir.

Olan kişiler için , tip 2 diyabet , yüksek lif alımının, kan şekeri, lipid ve iyileştirebilir insülin seviyeleri.

Amerikalılar için Diyet Rehberi kadınlar için günde lif 21 ila 25 gram (g) ve erkekler için, günde 30 ila 38 g, en az önerir.

2) Kemik sağlığı

Nohuttaki demir, fosfat, kalsiyum , magnezyum , manganez, çinko ve K vitaminlerinin tümü kemik yapısının ve gücünün artmasına ve korunmasına katkıda bulunur.

Her ne kadar fosfat ve kalsiyum kemik yapısında önemli olsa da, uygun mineral mineralizasyonu için iki mineralin dikkatli bir şekilde denenmesi gerekir – çok az kalsiyum alımı ile çok fazla fosfor tüketimi kemik kaybına neden olabilir.

Kemik matriks oluşumu mineral manganezini gerektirir ve demir ve çinko, kollajen üretimi ve olgunlaşmasında önemli rol oynar .

Yeterli K vitamini tüketimi iyi kemik sağlığı için önemlidir, çünkü kalsiyum emilimini arttırır ve idrarla kalsiyum atılımını azaltabilir, bu da kemiği oluşturmak ve onarmak için yeterli kalsiyum bulunduğundan emin olabilir. Düşük K vitamini alımı, kemik kırılması için daha yüksek bir risk ile ilişkilidir .

3) Kan basıncı

Düşük bir sodyum (düşük tuz) alımını sağlamak, düşük bir kan basıncını korumak için esastır , ancak potasyum alımının arttırılması , vazodilatasyon etkilerinden dolayı aynı derecede önemli olabilir. Göre Ulusal Sağlık ve Beslenme İnceleme Taraması , ABD yetişkinlerin az yüzde 2 günlük 4700 miligram önerilerini yerine.

4) Kalp sağlığı

Yüksek lif, potasyum, C vitamini ve B-6 vitamini içeriği kalp sağlığını destekler. Nohut , kandaki toplam kolesterol miktarını düşürmeye yardımcı olarak önemli miktarlarda lif içerir , böylece kalp hastalığı riskini azaltır .

Bir çalışmada , günde 4.069 miligram potasyum tüketenler, iskemik kalp hastalıklarından daha az potasyum tüketenlere (günde yaklaşık 1.000 mg) kıyasla% 49 daha düşük ölüm riski taşıyorlardı.

5) Kanser

Mineral selenyum meyve ve sebzelerin çoğunda bulunmamakla birlikte, nohutlarda bulunur. Karaciğer enzimlerinin düzgün çalışmasına ve vücutta kansere neden olan bazı bileşiklerin detoksifikasyonuna yardımcı olur. Ek olarak, selenyum iltihaplanmayı önler ve tümör büyüme oranlarını azaltır .

Nohut ayrıca DNA sentezi ve onarımında rol oynayan folat içerir ve böylece DNA’da kanser hücrelerinin oluşumunun önlenmesine yardımcı olur . Nohutta bulunan fitokimyasallar olan saponinler, kanser hücrelerinin vücutta çoğalarak yayılmasını önler.

Nohut ve diğer baklagillerden, tam tahıllardan, meyvelerden ve sebzelerden yüksek lif alımı, kolorektal kanser riskini azaltır .

C vitamini güçlü bir antioksidan görevi görür ve hücrelerin serbest radikal hasarına karşı korunmasına yardımcı olur.

6) Kolesterol

Araştırmalar , diyet içindeki nohutların kanda düşük yoğunluklu lipoprotein veya kötü kolesterol miktarını azalttığını göstermektedir.

7) Enflamasyon

Nohuttaki kolin uyku, kas hareketi, öğrenme ve hafızaya yardımcı olur. Kolin ayrıca hücresel zarların yapısının korunmasına yardımcı olur, sinir uyarılarının iletilmesine yardımcı olur, yağ emilimine yardımcı olur ve kronik iltihabı azaltır.

8) Sindirim ve düzenlilik

Nohut, yüksek lif içeriğinden dolayı, kabızlığın önlenmesine ve sağlıklı bir sindirim sistemi için düzenliliğin geliştirilmesine yardımcı olur .

9) Kilo yönetimi ve doygunluk

Diyet lifleri sindirim sisteminde “şişirme ajanları” olarak işlev görür. Bu bileşikler tokluk (dolgunluk hissi) artırır ve iştahı azaltır, bu da insanların daha uzun süre daha dolgun hissetmelerini sağlar ve böylece genel kalori alımını azaltır.

Her türlü meyve ve sebzeyi tüketmek uzun zamandır yaşam tarzıyla ilgili sağlık koşullarında riskin azalmasıyla ilişkilendirilmiştir. Birçok çalışma, nohut gibi bitkisel gıda tüketiminin artmasının obezite , genel ölüm, diyabet , kalp hastalığı riskini azalttığını, sağlıklı bir cilt oluşumunu, sağlıklı saçları, artan enerjiyi ve genel olarak daha düşük ağırlığı sağladığını göstermiştir.

10) irritabl barsak sendromu

Her ne kadar nohutlar irritabl barsak sendromunun semptomlarını kolaylaştırmasa da , durumdan etkilenen insanlara yardımcı olabilirler.

Patsy Catsos, kayıtlı bir diyetisyen ve “IBS – Sonunda Ücretsiz!” İn yazarı. irritabl barsak sendromu (IBS) olan bireylerde artan lif tüketiminin zor olabileceğini düşündürmektedir. Bununla birlikte, nohutlar bazı IBS hastaları tarafından iyi tolere edilen bir lif kaynağı sunar.

Ne yazık ki, düşük-FODMAP diyeti uygulayan IBS’li kişilerin nohutları kısıtlamaları gerekir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir